G R A G I E Ł D O W A.

niedziela, 23 maja 2010

Gra giełdowa 24-28/05.

Rozpoczyna się kolejny tydzień gry i... tym razem nie dostałem żadnych nowych propozycji na inwestycje .

Nie wiem, czy pomysł na tą grę po tygodniu zabawy wypalił się, czy poprostu nie widzicie na rynku dobrych okazji inwestycyjnych, ale nie ma od Was nic. W związku z tym nie pozostaje mi nic innego jak przyjąć "vox populi" i pozostawić nie zainwestowaną część gotówki na rachunku oszczędnościowym w mBanku.

Na razie w portfelu pozostają akcje i certyfikaty zaproponowane w ubiegłym tygodniu przez Marka. Trzymam za nie kciuki i mam nadzieję, że się wybronią dając zyski - no ale trudno mi się dziwić, w końcu zainwestowane pieniądze są moje :).

Sam obserwuję kursy kilku spółek i czekam na dobre okazje. Póki co, piątek przyniósł niewielkie wzrosty, ale analitycy, jak narazie nie wieszczą końca korekty, więc prawdopodobnie przyszły tydzień będzie jeszcze dobrym czasem na zakupy.

Przy okazji, zauważyłem, że zapomniałem napisać, iż do portfela możemy również kupować obligacje, co niniejszym czynię :).

P.S. W piątek wieczorem na Bankier.pl pojawił się ciekawy materiał, w którym analitycy z Domu Maklerskiego BOŚ, opowiadają co nieco o mechanizmach inwestowania na rynkach forex. Myślę, że to ciekawy wywiad, szczególnie dla początkujących graczy, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z tego typu instrumentami finansowymi.
Osobiście trzymam się od tego rynku z daleka - jak dla mnie to jest zbyt trudna gra.

6 komentarzy:

  1. Wydaje mi się że był typy na TP SA i bym się zastanawiał na wzięciem jej. Tym bardziej że stosunek cena/dywidenda jest naprawdę dobry, chociaż to o niczym nie świadczy bo jak cena nie wróci to się będzie stratnym o wartość dywidendy plus na podatku od niej.
    Podobnie Kangu proponował Permedie. Do niego możesz napisać czy ma typ, a jak uważasz że TP to dobry pomysł to sam możesz zainwestować. Jestem z Tobą i będę podrzucał pomysły.

    Jak nie jest za późno to proponuję KGHM cena poniżej 90 zł, TP ~110 złotych, SL 75-80 złotych

    OdpowiedzUsuń
  2. A Forex nie jest trudny, tylko większość ludzi nie umie zarządzać kapitałem i myśli jak mam 10k na rachunku to muszę kupić instrumentów za 10k. A mała spekulacja na Euro czy USD bez lewara czy z minimalnym lewarem wychodzi znacznie lepiej niż polowanie na walutomacie czy bieganie po kantorach.

    P.S. sorry za koment pod komentem

    OdpowiedzUsuń
  3. @Marek
    Dzieki za komentarze i propozycje inwestycyjna - poniewaz jestes jedynym aktywnym uczestnikiem gry, wiekszosc kasy poszla na Twoje typy :). Wybieram KGHM i wpisze zlecenie kupna ponizej pln 90, (wpisalem pln 88).

    Jesli chodzi o Permedie to uwazam, ze jest ona caly czas przeceniona. Cena musialaby mocno spasc, zebym w nia zainwestowal.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno masz racje, ze spekulacja na forexie wyjdzie lepiej niz kupowanie i sprzedawanie waluty w kantorze (o ile dobrze wytypujesz kierunek zmian kursu) i dla celow gry forex bylby lepszy niz np. walutomat. Byc moze kiedys zdecyduje sie rozszerzyc mozliwosci gry o ten rynek.

    Do forexu podchodze ostroznie z uwagi na fakt, ze w przypadku spekulacji walutami jeszcze wieksze znaczenie niz w przypadku akcji ma polityka i psychologia. Z jednej strony gracza, z drugiej strony decydentow majacych wplyw na walute. Wystarczy bowiem, ze w nocy jakis polityk bedzie mial niestrawnosc, rano obudzi sie w gorszym nastroju i palnie do publicznej wiadomosci wypowiedz, ktora sprowadzi kurs waluty jego kraju na niziny, a inwestor pozostanie z zerowym kontem (albo wrecz dlugiem wobec brokera), albo wyleci na SL, mimo, ze nic na to nie wskazywalo. Na rynku akcji sytuacja jest nieco spokojniejsza, rzeczy dzieja sie troche wolniej, dajac troche wiecej czasu na przemyslenie sytuacji.

    Dla moich finansow osobistych jest inaczej. Walute traktuje jako zabezpieczenie wartosci portfela na wypadek silnych spadkow na GPW i oslabenia zlotowki, wiec w moim przypadku nie ma mowy o spekulacji walutami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pisałem Ci już kiedyś że:
    przeceniona - to znaczy że spółka jest tania
    przewartościowana to znaczy, że spółka jest za droga

    OdpowiedzUsuń
  6. *korekta do mojego komentarza powyzej: Permedie jest przewartosciowana

    OdpowiedzUsuń