G R A G I E Ł D O W A.

czwartek, 25 marca 2010

Wall Street.



Ostatnio brakuje mi tematów, które chciałbym opisać na blogu. Trend boczny, który obserwuję na naszym parkiecie nie zachęca mnie do ponownych inwestycji, więc w oczekiwaniu na prawdziwy ruch indeksów (w górę lub w dół) porzeglądam sobie Sieć w poszukowaniu interesujących artykułów o temtyce finansowej.

Dzisaj w moje spocone łapki wleciał artykuł autorstwa Roger'a Lowenstein'a z gazety The New York Times, a przetłumaczonego przez Katarzynę Kasińską z portalu Interia. Autor tekstu przedstawia swoje przemyślenia na temat funcjonowania amerykańskiej giełdy papierów wartościowych z Wall Street i przyczyn ostatniego kryzysu finansowego.
Tekst jest niedługi, zawiera kilka definicji, m.in., co to jest CDS, a w pewien sposób daje nam ogólny obraz działalności amerykańskiej giełdy, wielkich banków inwestycyjnych, i pośrednio naszej rodzimej GPW. Jest to oczywiście pogląd jednego człowieka, z którym można się zgadzać lub nie. Ja mam zbyt małą wiedzę na ten temat, więc zdania nie mam, ale chętnie takie artykuły czytam.

Tlumaczenie możecie znaleźć tutaj.

Miłej lektury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz