G R A G I E Ł D O W A.

niedziela, 28 listopada 2010

Tańsze usługi przez Internet, czyli test Gruper.pl oraz Grupon.pl


Dzisiejszy wpis zaczynam i kończę zupełnie niepoważnie, ale prezentuje on dwa dość przydatne portale internetowe, które pozwolą Wam zaoszczędzić nieco pieniędzy.

Całkiem niedawno uświadomiłem sobie, że moi, tak zwani przyjaciele, wciąż coś tam szepczą między sobą, a do do moich uszkodzonych bębenków słuchowych tylko od czasu do czasu docierają urywki rozmów, w rodzaju "...zobacz to na gruperze...", "...zrobimy to z moją Halinką na grupon.pl...", "...musi się zebrać co najmniej dziesięć osób, żeby..." itd.
W każdym razie co chwila szeptali między sobą gruper i grupon. Więc z początku myślałem sobie, że się gżdzą ze sobą bezbożnicy w jakiś grupen seks klubach... I to beze mnie ! Zryczany poleciałem do mamy, łkająć "Maaaaamooooo oni uprawiają seks grupowy beze mnieeeee, a ja nie wiem gdzieeeee !!!" Na szczęście moja dobra matka wykazała nie spotykaną cierpliwość, radząc "Synku jeśli czegoś nie wiesz, spytaj wujaszka Google, on wie wszystko." Oczywiście ! Muszę pogadać wujkiem Google ! Szybciutko wytarłem nosek i włączyłem komputer...
W tym miejscu zatrzymam się na chwilę, bo muszę powiedzieć, że przy okazji dokonałem ważnego odkrycia. Okazało się, że wujaszek Google jest głuchy jak pień. Darłem się do niego pytając "Co to gruper i grupon!" aż opłułem ekran monitora i ochrypłem. Niestety bez skutecznie,wujaszek Google milczał jak zaklęty....
Uspokoiwszy moje rozdygotane kiszki Xenną, zdecydowałem się na desperacki krok i zacząłem pisać. Po niecałych dwóch godzinach wstukiwania kolejnych literek, udało mi się napisać "Wujaszku co to Gruper.pl i Grupon.pl". W końcu się udało, wreszcie odnalazłem odpowiedź i wybrałem odpowiedni link.

Po kliknięciu moim pięknym oczom ukazała się taka strona:
źródło: www.gruper.pl
Gruper.pl, od którego zacznę prezentację, jest wyspecjalizowanym portalem, pośredniczącym w sprzedaży różnego rodzaju usług: od zabiegów kosmetycznych począwszy, poprzez tańsze posiłki w restauracjach, na tanich wejściówkach do fitness klubów skończywszy. Siłą tego miejsca jest atrakcyjna cena, oferowanych usług - warunkiem jest zebranie odpowiedniej liczby osób, które skorzystają z oferty, zwykle potrzeba od 10 do 20 chętnych. Najczęściej jednak owa gromadka zbiera się bez większych problemów.
Ja napiałem wyżej oferta prezentowana na Gruper.pl  dotyczy przede wszystkim zabiegów kosmetycznych i wizyt w spa, ale można tam również znaleźć tańsze obiady w restauracjach lub wejściówki na różnego rodzaju imprezy lub do klubów.
Wydaje się, że skorzystanie z oferty tego portalu, to niezły sposób na zrobienie komuś fajnego prezentu i zafundowania np. dobrego obiadu w restauracji lub zabiegu kosmetycznego, co jak sądzę zostanie docenione szczególnie przez Panie :).
Aby dokonać zakupu danej oferty trzeba się zarejestrować, jest to jednak tak banalnie proste, że nie będę o tym nawet pisał.
Przy każdym z zakupów prezentowane są warunki realizacji danego produktu, z których najważniejszym jest zebranie odpowiedniej liczby osób (o czym już wspomniałem), ale też ramy czasowe w jakich oferta jest ważna oraz czego ona dotyczy.
Innymi słowy portal daje zainteresownym usługodawcom możliwość dotarcia do szerszej grupy klientów, w zamian ci mogą liczyć na atrakcyjne upusty. Czyli klasyczna sytuacja typu "win-win", kiedy wilk jest syty i owca zadowolona - możliwa dzięki technologii jaką jest Internet.

Gruper.pl oferuje również możliwość współpracy z portalem. Za każdą poleconą osobę, która w ciągu 7 dni dokona zakupu za pośrednictwem portalu, otrzymacie pln 10. Jak komuś się chce, może sobie dorobić kilka groszy, np. jeśli masz kilka koleżanek, które chciałbyś (lub chciałabyś) zobaczyć niekompletnie ubrane, możesz im zafundować niedrogi zabieg masażu w spa, zarobić przy tym pln 10 i jeszcze się napatrzeć...taaak...
Ok marzenia na bok, czas przejść do testu drugiego portalu.

Z Grupon.pl jest już trudniej, bo żeby się tam wogóle "wbić", trzeba się już na starcie zarejestrować i podać swój e-mail. Prawdę mówiąc nie lubię takiego podejścia, bo wymusza na mnie już pewne działania bez wcześniejszego sprawdzenia portalu. Duży minus dla Grupon.pl - Panowie nie bądźcie nachalni.
W każdym razie podałem im jakieś bzdurne dane i wreszcie się dostałem, a mym oczom pokazał się taki oto obrazek:
źródło: www.grupon.pl
Widać, że jest to niemal brat bliźniak Grupera, więc i oferta jest bardzo podobna, ponieważ obejmuje przede wszystkim różnego rodzaju oferty (tańsze) zabiegów kosmetycznych, posiłków w restauracjach, kursów językowych, wejściówek na fitness klubów itp.
Proces kupowania usług jest równie prosty jak na Gruper.pl, a do tego nie wymaga od nas rejstrowania się, bo musieliśmy to zrobić nim weszliśmy na stronę portalu (nadal jednak nie podoba mi się sposób w jaki na Grupon.pl wymusza się rejestrację).
Grupon.pl również daje mozliwość współpracy z portalem, identyczną z tą, którą oferuje Gruper.pl, tzn. za każdą poleconą osobę, która zrobi zakupy w ciągu 7 dni od zgłoszenia, otrzymamy pln 10.

Cóż można więcej napisać o tych portalach ? Raczej niewiele, i to jest fajne. Ich obsługa jest bardzo łatwa, nie wymaga wielkiej znajomości obsługi komputera i wydaje się, że jest skierowana głównie do tej części naszego gatunku, o której czytamy, że Pan oglądając piękno stworzenia rzekł " a ty niewiasto będziesz się musiała malować..."
Myślę jednak, że pominąwszy te niesmaczne seksistowskie żarty (za które już się sam ukarałem miłe Panie) każdy z Panów może zrobić miłą niespodziankę kochanej kobiecie, np. na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia, przy okazji oszczędzając nieco grosza (cholera znowu gafa - miłe Panie ukarzę się sam po raz drugi).
Miłego kupowania :).

1 komentarz:

  1. Kiedyś skorzystałem ze zniżek z jednych z tych serwisów. Idę do puntu foto z informacją o zniżce, i tu przykra niespodzianka. Pani za ladą nic nie wiedziała o współpracy jej punktu foto z serwisem grupowym. I teraz czyja to wina?

    OdpowiedzUsuń